Facebook

Facebook is hét mainstream social platform. Je moet het wel heel bont maken als je een doelgroep wilt
vinden die niet af en toe zijn Facebooktijdlijn opent. Uiteindelijk is het natuurlijk zaak om al dat publiek te
betrekken, je wilt de interactie met hen aangaan. Daar is social media tenslotte social voor. Maar hoe krijg je
dat het best voor elkaar op Facebook?

We analyseerden meer dan 25.000 Facebookposts van Nederlandse bedrijven, om factoren te vinden die
van invloed zijn op engagement.

0,33 Gemiddeld krijgt een Facebookpost zo’n 0,33 comments per 1000 volgers, maar we zien dat het succes van
een Facebookpost behoorlijk gevoelig is voor de vorm van de post. Door vragen te stellen, video’s toe te
voegen en vooral lange posts te creëren, loopt het gemiddeld aantal reacties al snel op naar 0,5, 1 en zelfs
méér dan 1 comment per 1000 volgers.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top