4 / 100

Houd het doel van de bezoeker op de website in het achterhoofd

We zijn vaak geneigd commercieel te gaan schrijven bij het opstellen van een nieuwe pagina. De reden: we willen geld verdienen. De reden dat een bezoeker straks de pagina die jij schrijft bezoekt is echter belangrijker. Wanneer de bezoeker antwoord krijgt op zijn vraag of de informatie vindt die hij zocht, zal deze sneller bij jou kopen of een dienst afnemen.

Schrijf dus niet steeds commercieel, maar wees ook informatief. Wanneer er in een geschreven tekst constant wordt gepusht naar de verkoop kan dit als onprettig worden ervaren.

Ook dit indexeert Google, zij meet onder andere hoe lang een bezoeker op jouw pagina te vinden is.
Informatie & antwoord geven op een vraag > langere leestijd > de gunfactor vanuit bezoeker groeit naar jouw onderneming > Google laat jouw website sneller zien aan anderen > meer verkopen.

Zo zie je maar dat een niet-commercieel geschreven pagina toch wel commercieel kan zijn. Dat is wat je wil.