semantisch zoeken is latent semantiek indexering

Semantisch zoeken

43 SEO TIPS VOOR MEER WEBSITE BEZOEKERS

Tip 2: Semantisch zoeken (latent semantic indexing)

Het kan natuurlijk heel goed zijn dat mensen op hetzelfde zoeken maar verschillende termen gebruiken. Uiteraard is Google hier een eindbaas in en weet als geen ander dat het verder gaat dan alleen zoekwoorden, Google weet namelijk ook wat de echte betekenis is die erachter schuilt.
Deze LSI zoekwoorden kunnen echt een verschil maken omdat heel vaak de focus alleen maar gelegd wordt op standaard zoektermen, maar LSI een heel stuk minder.
Dit betekent dat je hier ook veel sneller op kunt scoren omdat de moeilijkheidsgraad een stuk minder is.

Gelukkig kun je met Google zelf al vrij snel gerelateerde zoektermen vinden. Laten we dit even in de praktijk brengen.
Via synoniemen.net heb ik de zoekterm ‘’afvallen’’ ingevoerd om het lekker simpel te houden. Nu moet ik wel zeggen dat Google veel verder gaat dan alleen synoniemen

Je ziet via semrush (0,88) dat er veel concurrentie is en dat is ook logisch omdat meer dan 50% van de Nederlanders graag een paar kilo kwijt willen raken. Nu is het zeker mogelijk om zelfs hierop te scoren met een slimme contentstrategie.
Echter, je kunt het jezelf ook eerst makkelijk maken en even verder kijken dan het standaard aanbod zoektermen waar iedereen de focus op legt.
Zo ben ik aan het spelen geweest met de tool semrush en via synoniemen. net ben ik in 2 minuten op de term ‘’vet verliezen’’ uitgekomen, deze heeft een moeilijkheidsgraad van 0.23 en een zoekvolume van maar 390.
Dit is weliswaar veel minder dan afvallen, maar als je op de eerste pagina staat kan het toch aardig wat bezoekers per dag opleveren en hoef je niet als een malle te gaan bloggen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top